Зараз хтось буде отримувати піндюлєй … І це будуть фото-аплоадери на різних соціалках/сервісах. Як же вони мене дістали своєю “блять-не-до-сконалістю”. Отримавши порцію нових фото, я вирішив описати все, що на кипіло за роки.

uploader

#vkontakte

Перше, що мені колись попалось, це дуже довготривалий аплоад. Потім вони його покращили. Добавили Rotate and Drag’n’Drop і врешті-решт добавили можливість редагувати дескріпшн на льоту. Це був прорив.

“Reverse order” опція є, але. Ось дивіться.
Взяв я пару фоток поредагував, ротейтнув, деякі вертикальні фотки були до того, “і что ви думаєте ана сказала?” – ця сука ВК взяло і всі фотки виставило горизонтально. Я парився, знав бо ж що це на браузері йому буде важко робити, а йому пофігу. Ставлю горизонтально і все. Це певно вплив пороно-еротичного контенту на вконтакте – всі мають займатись в горизонтальному положенні. мля.

На FireFox, коли я жму Rotate на фотці, то аджакс реквест я бачу йде, але фотка не перевертається та ще й індикатор аджакс і далі йде. То я вже догадуюсь по часу що вже ротейтнулось чи ні. У Chrome вона перевертається як в режимі аплоаду на льоту так і в режимі редагування. Відать у фоксі нема сил щоб ротейтнути одну фотку за 1 реквест.

Що ще загалом мене харить у ВК, це те що дизайн сторінок не по UX правилам. Опції редагування та інші, які йдуть справа в долині , мають бути на горі – щоб юзер не скролив сторінку для виконання певноїі дії. Це харить, та ще й не інтуїтивно. Важливі операції мають бути на виду.

Базуючись на вище вказаному, є один не вирішиней тест кейс –

  • а що як аплоадер на фоксі коли закидає, то він не може ротейтнути, і тому фотки йдуть як йдуть.
  • Або ще таке – а що якщо фотку аплоадер розпізнає по чомусь, що вона для нього дійсно горизонтальна (навіть якщо люди там вертикально).

Ці та ще думаю найдуться пару пунктів, які ще треба буде протестувати …

#facebook

Перший раз коли я це побачив, мене то просто “вбило”. Закинув фотки, а вони розкидані хто як. Так, я там дещо міняв тим фоткам: Resize, Rotate, Autocontrast (у Фотошопі чи іншому редакторі). Але ж нащо фотки розкладати по тому що я їх редагував????? Я міг редагувати вибірково, не послідовно – а вони сука взяли і якось дивно їх мені порозкладали. То вже потім я побачив що є кнопка “Reorder by date taken”. І то блять на першому кроці тільки. Ну мене це так харить… Але була така ситуація – що фотки вже пішли, але їх треба підредагувати. І тут почались мучєнія – я мусів драгати і дропати фотку за фоткою, і це мене дуже здемотивувало від фейсбука. ВІДСУТНІСТЬ достатньої гнучкості.
Хоча опція і не має індикатора, який порядок на даний момент поставлений (раніші, пізніші я маю на увазі), але мені вона дуже підходить. В мене був випадок, коли фотіком я фоткав до певного моменту часу (до розряду батареї) і телефоном фоткав теж в пермішку по часу. І маючи цю опцію я можу легко зробити реордерінг фоток по даті виконання знімку. Головне щоб пристрої були снхронізовані по часу.

Що ще в Фейсбуці мене харить, так це те, що на початку роботи я мушу закинути фотки а потім вже альбом створиться. Ну тупо ж. ЛОГІЧНО – що спочатку я собі хочу сформувати альбом, назву, дескріпшн, морально підготуватись до аплоаду. Нє, “ти нам фотки дай перше”. Такий баг в мене репродюситься на фоксі, але якось дивно. (Коли почав матюкати його – баг пропав з фейсбука :))
І якщо аплоадінг збився, то вони створюють якись там рандомний альбом, мол “Ми зберегли ваші дані …”. Блять.. ну а нащо так вимахуватись?

В ФБ коли аплоадиш фотки, нема опції Rotate на льоту. Є купа іншого, а найнеобхіднішого сука нема… Ну як тут стримувати емоції? Крім того функція є аж на редагуванні фото, та ще й в попапному вікні де ще й треба мишкою вибирати пункт з набору інших. НУ ГЕТЬ НЕ ПО UX-правилам.

А ще буває… ти кидаєш частину фоток, і вони вже пішли на паблік. Звичайно що є переключатор, але ж блін – ну чи не розумніше поставити початкове значення того переключатора в PRIVATE. fuck.

Звичайно є і добре: face recognision навіть автоматичний (але деколи він явно різних людей ставить в одну групу), не треба тегувати самому як на ВК; індикатор в тайтлі сторінки (ти собі в табах сидиш в браузері і поглядаєш як там аплоад йде); можливість вибрати якість фоток.

Правда відносно останнього пункту бачив одного разу дивний баг – я закинув в low quality, потім передумав, і фб піднапрягся вернути назад в high – але він завис звичайно 🙂

#flickr

Я цей сервіс давно юзав. Якось зразу він мені не сподобався. На той момент мене харив їхній тупий інтерфейс.
Зараз вони поміняли сайт, і добавили пару опцій.
Перед самим аплоадом є гарне превю, де можна багато чого зробити вже і зараз.
Є реордер: по алфавіту туди і назад на базі тайтла файла, і по часу найстарші спочатку чи найновіші та ще й розбити по часу загрузки і по часу виконання.
Якщо фотки поставити в набір (set) то там появляються ще ряд додаткових пунктів по реордерінгу. ТІШИТЬ 🙂
Є Rotate, правда тільки в одну сторону. Я спробував зажати Ctrl чи Shift ну мол може кнопка ротейту міняється 🙂 Ага .. фігвам 🙂 Але потім згадав що є дабл клік 🙂 І дійсно по одному кліку ротейт на 90 градусів в право, а по дабл кліку ротейт на 180 градусів. Якщо перші 2 кліки одиночні то був ротейт вправо, і якщо 3тім буде подвійний клік, то відбудеться ротейт на 180 градусів вліво. Але якось не інтуїтивно. Може то і баг 🙂
Майже Унікально і майже універсальний підхід вбачається.
І взагалі тішить, що ротейт є на стадії аплоада, бо потім на стадії редагування теж “за 2 замками” як і на фейсбуці.
Потішило, що є малтіпл Ротейт. Заселектав собі пару фоток і групою їх ротейтнув.
Радує що працюють Ctrl+Click and Ctrl+A АЛЕ 🙂
Паблік доступ теж по дефолту. НУ НАЩО ????? НУ ЧОМУ ????? Я завжди міняю то на прайвт, а ви ні?
Захотів поміняти кавер сету, і не найшов як то інтуїтивно зробити. Взяло першу фотку собі на кавер, і тішиться.

#picasa

Перше що мене там вбиває, це те, коли десктопна програма стартує, вона провіряє всі фотки на компі. НУ НАЩО ?? питається. Відать програмери, які робили не думали про перформанс. Комп тоді підвисає і напрягає… та навіть не те. Нащо робити пошук всіх фоток по замовчуванні в папках які користувач не вказав шукати – іконок, з хтмл файлів, всьо валить що є в “Моих Документах”. Так там є настройка щоб відключити таку тупу дефолтну роботу – але нащо її по замовчуванні давати людям? Вбиває те що пікаса лізе кудась, щось сама робить… Підключив фотік з купою фоток, то пікаса вже імпортувати хоче, або якшо закрити пікасу, і включити – ця зараза береться імпортувати з фотіка. А там купа фоток – і то довго єде. НАФІГА ???? я ж тебе не просив !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Потім, що було погано це аплоадер – там не дуже інтуїтивно як він з тими папками розбирається. Але то пів біди.

Якось я хотів закинути фотки в пікасу але вебом, так воно мені каже – “Зашарьте фотки і тільки тоді ми вам їх додамо в альбом”. Ну вищої степені дурість. І взагалі, поняття шарінгу і доступу що в Пікасі перемішалось. Колись я мав можливість аплоадити фотки і вказувати що вони підуть в альбом, і він буде приватний. в Picasa3 я щось такої опції не бачу.

Імпортував я фотки на компі, вказую йому папку. Він створить дублікати фоток. То вже мінус.
Якщо фотки зроблені в різний час, то тут сумнівно який час береться – чи клацання затвору чи останньої модифікації на компі. Надіюсь на метатеги. І ось сьогодні я стикнувся, що по часу Пікса якось криво сортує. Але це тільки на пре-аплоаді. Потім коли фотки імпортувались в папку, то вони якимось чудом але мають правильний ордерінг по часу.

Отож, 4 монстри в індустрії розповсюдження фотографій я порівняв, звів в табличку головні пункти і ось що в мене вийшло:

Uploaders_Compare

Система числення:

  • -1 є, але незачьот
  • 0 нема
  • 1 є, і “зачьот”
  • 2 є, і дуже “зачьот”

Додам, що порівняння проводилось з точок зору:

  1. кількість кліків щоб досягнути певного вікна чи результату
  2. зручність меню (також повязано з вищим пунктом)
  3. інтуїтивність (розрахунок на людину більш розумну, яка вже до чогось привикла)
  4. дурості (людина або не знаючи або випадково мишка дьорнулась)
  5. новизна (деякі опції, дійсно нові, бувають ті які довго очікувались)

PS. Доречі про кроспостінги. Я й сам грішу деколи – думаючи про щось таке монополістичне, щоб всі фотки агрегувались з усіх сервісів, соціалок, хостінгів, клаудів, etc. Але щось я ще не готов до такого. Хоча кроки певні можна робити. Ось пару ресурсів:

PS2. Я не дуже є прихильником матюків, і швидше за все найдуться люди, яким не сподобаються вище наведені текстові трансформації моїх емоцій. Тож прошу вибачення за такий літературно-блогерський-емоційний підхід до формування статті.

