Пару думок про команду, в якій я працював довший час (2012-2014) і про співпрацю між людьми. Пишу тут, бо це більше приватні думки, ніж технічна публікація для мого блогу про роботу. img_3926 Веб програміст (власне чим я займаюсь вже від 2007-го) поняття широке, і враховуючи специфіку компанії та проекту я мав нагоду працювати на різні фронти. Технічні деталі тут недоречні, тож скажу що в мене завжди виходив мікс з ~50% кодінгу, а решту лідерська робота. Мені такий розклад подобається. Пам’ятаю як прийшов перший раз, було невідомо, трошки страшно, але цікаво. І будучи впертим, я швидко “вкусився” за роботу. Стартанувши девелопером, я мав нагоду і лідати команду веб-девів, і обговорювати вимоги з клієнтом, і навіть бізнес аналітиком трохи був, і малював wireframes як UX-assistance. І ще навіть dev-ops-івську роботу хендлив. Така різнобічна цікавість мені принесла розуміння інших, розуміння ситуації коли їм буває важко, розуміння того як їх треба слухати.

The goal is more important than the role. (c) 2-nd law of teamwork by John Maxwell.

Це все було цікаво, і мотивувало мене робити більше, краще, якісніше, правильніше. І якось дивно, але так воно і було – я завжди находив собі роботу, я завжди чимось цікавим займався. І це приносило і приносить далі задоволення від роботи.

If you are working on something exciting that you really care about, you don’t have to be pushed. The vision pulls you. (с) Steve Jobs.

Пару раз мені вистачило, щоб зрозуміти, що я сам не можу зробити роботу, що мені потрібні ще чиїсь голови щоб думати, брейнштормити. Після таких випадків, я остаточно переконався, що команда це не тільки пафосний термін аджайл методології, але й діючий механізм. 33386ddc44742154244e9b3ee1747300 Будучи в команді, вдалось побачити не-ідеальності-цього-життя, що в свою чергу мотивувало до пошуку ще кращих варіантів. Завжди знаходилась впевненість та переконаність що є правильно а що ні. Головне бути проактивним, не боятись бути ініціативним і після того бути покараним за це, бо тільки так можна отримати власний, внутрішній успіх. Steve-Jobs-Inspirational-Quotes-Motivation-Quotes-by-Steve-Jobs-Images-Wallpapers-Pictures-Photos І якщо технічні вимоги постійно мінялись, то незмінним лишалась команда. Не справа в кількості, а в конкретних особах, специфічних, цікавих особистостях, в якості людей. А ще більше грає роль взаємодія між людьми.

Interaction fuels action (c) 14-th law of team work.

З розвитком проекту приходили нові люди, і їх приходилось інтерв’ювати перед тим. А це означає – треба було ще раз собі доказати, що ти знаєш більше ніж хтось, і ти вже готовий ділитись досвідом. Інтерв’ю людей дає тобі розуміння, де ти ще недовчив, недоробив. З кожним місяцем, працюючи в команді відшліфовуються розуміння людей, усвідомлення їх як особистостей. Звичайно кожен з своїми “мурахами по життю”, які на інтерв’ю не побачиш, але такими, що запам’ятовуються, і з часом ти на інших, ще невідомих людей вже дивишся по-іншому.

За довгий час співпраці з людьми (а це команда від 20 до 30 людей), стаєш звикати до них. До когось більше , до когось менше. Деколи інтуїцію слухаєш, а деколи просто практику, час і досвід, і розумієш – люди настільки різні, що треба завжди бути готовим до своєрідного, специфічного, тільки в їхньому стилі але “піз*єца”. Кожен може підвести команду по-своєму. Але завжди, команда, як один організм виживає, вигрібає, викарабкується з проблем. Як наслідок, така команда може робити якісний продукт.

Great things in business are never done by one person, they are done by a team of people. (c) Steve Jobs

Отож, що виходить? Кожна людина, вона різнобічна, але може стати повноцінним пазликом у великому пазлі. І сформувавши великий пазл-картину формує новий організм, який вже має право на життя, право на успіх.

Success is worthless if we don’t have people to share it with (с) 17-th and last law of teamwork.

Цікавий був пазл, він довго складався, і тепер хочеться дійсно як з реальними пазлами – зібрати складену композицію, і знати що вона завжди буде міцна, стабільна і непорушна.

Отож пару висновків для себе, і можливо комусь теж:

  • Тільки після того як спробуєш щось, можеш впевнено казати, що це не твоє, чи воно тобі не подобається.
  • Нема межі ідеалу, світ не ідеальний, таке життя, АЛЕ нема жодної причини щоб зупинятись на шляху вдосконалення, нема жодних причин щоб здаватись.
  • Помиляєшся ти – виростає команда (збільшується загальний досвід, покращується ризик-менеджмент).
  • Не соромтесь бути впертими, наполегливими, і готовими до помилки. Адже за одну вашу спробу, ви будете мати або успіх або помилку для аналізу. Тобто що? Все одно позитивний результат :).
  • Не лінуйтесь копати більше. Ви втратите час, не вкладетесь в “естімейти”, але придбаєте найцінніше – знання, які стануть вам в нагоді 100%.

Resources:

17 indisputable laws of teamwork by john maxwell

10 quotes by Steve Jobs.

 PS. 🙂 steve-jobs-quote

