Буквально пару думок про поїздку в Польщу. Свого роду short summary :).

В мене такий період на роботі був, що проект не дуже вимагав мого перебування в офісі. Так би мовити проект з відкритим кодом та відкритими правилами. Тож я вирішив спробувати попрацювати подорожуючи, або подорожувати працюючи. Так як такий варіант рідко буває на протязі року, то ж я не зважаючи що то зима все таки вирушив в подорож по містах Польщі. Тут опишу пару загальних нюансів про подорож. А частину дослідницьку опишу в іншому блозі, адже та частина відноситься до дослідження мови та історії Польщі.

PL_trip

Загалом ідея була побувати пару днів в одному місті, потім в іншому і так далі. Відвідати основні пам’ятники, історичні архітектури, місця, познайомитись з містами Польщі, зрозуміти як люди живуть. Перебувати дешево і вигідно в хостелах, адже там і якісь непогана і ціна прийнятна. Хто не раз їздив і користувався booking.com той знає про що я.

Kraków aka Краків – місто “Львів”

Зразу кидається в очі стародавність міста. Головна площа нагадує Львів. Хоч вона і не така квадратна, але все одно архітектура більше подібна до Львову.

P1280723

P1280732

Дуже вузькі двері в церквах. Ледве одна людина проходить. Вхідні двері в церквах завжди ще з величезною фіранкою. Я б не сказав що це чисто церковний звичай, адже в Катовіце я бачив двері і при-дверні фіранки і в готелях.

Проживав я в хостелі Flamingo – хостел дешевий, в центрі міста і дуже шумний. Крім того що народ якийсь гулящий попався, то і сам хостел кожного вечора робив вечірку в стилі Pub Crawl. А ще якраз в під’їзді будинку є 3 нічних клуби.

Люди не вчаться на помилках власної поведінки – приклад з копійками. Це коли п’яний чувак одної ночі приходить в кімнату і знімаючи штани забуває витягнути копійки з кишень, які з успіхом валяться на підлогу і успішно розбуджують всіх в кімнаті. Ну і на другу ніч таке саме. Це я до того, що відколи себе пам’ятаю, я теж мав подібну ситуацію, але чомусь від тоді я випрацював звичку витягувати все з кишень спочатку, а вже потім знімати штани чи куртку, не важно. Суть в тому, що людина сама вчиться на своїх помилках, а не гордо йде “по трупах” і “не бачить головного”.

В Кракові крім того, що я зустрівся з знайомими з України, я ще планував відвідати архіви. Але якось вийшло, що я не попав. Плюс якось дивно в них робочі дні і години були. Але добре, що я найшов email-и і написав що мене цікавило.

Катовіце

Я в планах не мав цього міста, але коли ти в Польщі, і розумієш, що то пару годин їзди, то якось автоматично береш квитки і їдеш. Снігу в Катовіце було більше і значно холодніше. На холод вказував ще і специфічний вугільний запах, бо багато поляків опалюють будинки саме цим видом енергії.

P1280835

Пішохідні переходи дуже треба довго переходити. Вони там так далеко від перехрестя, що таким лінивим як я, або підземкою або навпростець 🙂
Не велике місто, правда і не дуже запам’яталось. Хоча я мало там був.
P1280854

Переночував одну ніч в хостелі, і на другий день поїхав далі. Але от цікаво куди 🙂

Częstochowa aka Честохова – паломницьке місто.

Будучи в хостелі в Катовіце, я собі сидів і дивився гугл мапу. І в кімнаті була дівчина, вона якраз виїжджала з хостела. І ми розговорились (вона полька, але на англ. менш більш говорила), і я розпитував за Честохову (бо бачив місто на карті, але нічого про нього не чув). Виявилось, що колись була Польско-шведська війна (про це я напишу може більше в іншому блозі) і там не то було видіння Божої Матері, що вона там поляків оберегла якось. От поляки і перетворили все місто в паломницьке джерело інформації.

То ж я взяв білет на поїзд до Честохови і рано поїхав.
А там мене зустрів сніг, вітер і завірюхи всякі.
P1290048

Одяг був не ідеально зимовий, але терпимо. Поки я до обіду пройшовся містом, то сніг я половину вже розтанув 🙂
Таки дійсно, церков там багато.
P1290110
Що мені після виходу з церкви запам’яталось, так це дівчина, яка йшла попри церкву ну в ДУЖЕ коротких шортах, і це при умові що був сніг і вітер, і холодно, і здається я там і колготів не побачив 🙂 І вона ще на каблуках здається була, і такою впевненою ходою перейшла вулицю, що мені аж холодно стало 🙂

Найдивнішою виявилась оця церква, так це дійсно будівля церкви а не цистерна 🙂
P1290123

Потім йдучи далі по місту зустрів оці дві церкви. Як бачите вони різні, і буквально через дорогу.
P1290153

Мені згадались релігійні чвари в рідному селі та інших селах та містах України. І я щось собі геть не уявляю чи “релігійні українці” б дозволили отаке дружне співжиття двох різних конфесій.
Це тільки знак того, що коли люди дійсно хочуть миру, успіху та гармонії, то вони це беруть і роблять, а не розтрачають енергію на пусті балачки та суперечки один між одним.

“Сотка” в Честохові має бути надзвичайно гарною весною і літом.
P1290169

Адже вулиця дуже довга, багато дерев, лавочок. І вулиця йде до Ратуша міста, який власне на підвищенні, на так званій Ясній горі. Архітектурно – дуже гарне рішення. Думаю варто хоча б заради такого весною побачено поїхати ще раз туди.
P1290178

P1290194

A few shots from Czestochowa by iPhone :)

A few shots from Czestochowa by iPhone :)

A few shots from Czestochowa by iPhone :)

В альбомі на Flickr є ще пару фото цікавих будівель  – архітектурних рішень.

І ще додам, що програмка Triposo містить НЕ всі дані про церкви в Честохові. Так що їх там реально більше.

Wrocław aka Вроцлав

Тут я був в двох хостелах, бо вийшло що я чекав, і був час і по місто пройтись вдосталь.

P1290477

P1290301
Місто велике, багато також і старих будівель. От що зразу я замітив, що адміністрація міста дбає про якість. Десь або укріплюють береги річок, десь стежки нові ставлять (бо в мокру погоду то пісок, порохи і болото), одним словом слідкують за гарним виглядом міста.

P1290468

P1290473

P1290515

Та й туристична складова у Вроцлаві теж цікава. З 2008го місто отримало багато отаких гномиків, всюди по місту, в різних місцях:
#iPhone shots #iPhone shots #iPhone shots

Ото наші так звані деруни поляки називають “пляцкі по венгерськи” (Placki po węgiersku). Смачні були.

Ополе – місто спокою.

В Ополе я ще хотів приїхати коли був в Катовіце, а потім в Честохові, але звідти транспорт щось не дуже на пряму в Ополе їхав. То вже перебуваючи у Вроцлаві побачив що транспорт на Ополе є більше. Крім простої туристичної цікавості, я знаю, що в Ополе колись жили далекі родичі по прізвищу Люндяк (з Калуського району ІФ області). Поки я був в Ополе хотів віднайти телефонну книгу і подзвонити хто там з живих ще є. Але не найшов. Також надіявся що на цвинтарі в Ополе можна буде віднайти могли старих людей, але також, не було поховань. Не знаю, може просто старі поховання загубились, чи не було нікого там, але я спробував.
P1290574
P1290593
P1290592

Łódź aka Вудчь aka Лодзь – місто депресія.

Місто велике, але депресивне, і здалось ніби закинуте людьми. Ніхто не хоче обновляти старі будівлі, стежки, дороги.
Хостел був неподалік від їхньої “сотки” Piotrkowska street. реально, найдовша сотка яку я колись бачив.
P1290628

P1290631

І вона ще вкладена так специфічно бруківкою, з незрозумілими іменами на кожній брилі:
P1290640

Я попав якраз на момент, коли по вулиці Міцкевича будується якась дуже велика будівля.
P1290669

То буквально неподалік від галерії Лодзької.
P1290662

Церкви непогані, в гарному стані:
P1290655 P1290696 P1290712

І ще пару фоток з “сотки”:
P1290803 #iphone shots #iphone shots

Вдень пройшовся6 дуже мало народу в місті було. Але потім вечором дійшов до Мануфактури, і зрозумів, що весь народ тут.

#iphone #iphone

Переночував я ще одну ніч в Лодзі, поки чекав відповіді зі Львова, а потім рано вирішив поїхати таки в Познань. Бо відповіді я й так толком не мав, то чому ж чекати її в Лодзі. Краще подорожувати чекаючи або чекати подорожуючи.

Poznań – Познань

В Познані був дуже мало. І то в принципі якось так вийшло, що я був на пів-дорозі або в Познань або в Львів. І саме в Познані вирішив їхати вже в Львів.

Зустрівся з знайомим, поговорили “по пивку” 🙂

P1290833

Я не встиг побути толком в Познані, але на ранок другого дня, пару фоток таки зробив. гарна погода була.
P1290840

P1290864

P1290878

P1290897

P1290924

P1290937

P1290930

P1290943

P1290951

З Познані поїхав поїздом до Любліна (через Варшаву), а в Любліні на автовокзалі не встиг на автобус до Франківська.  Випадково їхав автобус до Тернополя, то я сів туди. На кордоні все спокійно. Рано в Тернополі сів на автобус до Буковелю, і таким чином доїхав до Франківська.

Ось і все, отака от подорож була в мене 2 тижні. Мінус тільки один – часто плутаю міста в яких був. З трудностями, але згадується різниця. Але все таки краще їхати в якесь одне місто на довший час, щоб воно точно і добре запам’яталось.

Транспорт, ціни, витрати

Я пробував щось аналізувати, збирати чеки, але толком головне те що є бажання і можливість подорожувати, і це все дуже цікаво. Правда таки трохи вимотує сили.

Більше фоток в мене на Flickr.

PS. Що ж далі? 
Як вже не першого дня “туристичний наркоман” скажу, що хочу ще. Відповідно, є плани 🙂

