Отож хочу коротко описати історію однієї із моїх віз, адже вважаю таки було це унікально. Дана стаття, буде цікава тим, хто планує отримати робочу візу D на Польщу чи можливо інші шенген візи. Гуру візових оформлень напевно все знають, та шкода, що вони не завжди під руками. То ж надіюсь ця стаття, може стати комусь в нагоді як путівник по Львівському консульстві та Івано-Франківському ППВА.

visa_d_my

Та то все просто.

Так почалось моє знайомство з інформацією про отримання робочої польської візи, коли я тільки задумувався про пошук робочих оферів на Польщу. Перші шокуючі знайомства з візовими правилами, я отримав перебуваючи в Болгарії (2014, Осінь), а також в 2015 коли їхав з Болгарії, і вже потім то частково описав в цій публікації. А от про робочу візу на Польщу, задумався в лютому 2015го, коли отримав пропозицію на роботу.

Власне люди пов’язані, чи люди з компанії роботодавця, запевняли мене що то все просто. Я спокійний собі робив, що люди казали.

Навіть за місяць до планованого виїзду звільнився, щоб мати місяць відпочинку та часу на оформлення документів.

Думав що добре роблю, адже я навіть в певній мірі пришвидшив процес з Польської сторони в питанні роботи:

  1. Поїхав в Краків, запропонував щоб я сам приїду по запрошення (oswiadczenie) на руки, бо кур’єр буде доставляти довго.
  2. Підписав ряд документів, щоб не перекидатись скан копіями через е-мейл.
  3. Пішов в Польську установу, щоб отримати довідку про польську несудимість.
  4. Та і загалом, якось так попередньо провів знайомство з новим офісом.

Приїхав в Львів, і взнав про сайт ППВА (Пункт Прийому Візових Анкет).

сайт ППВА/VFS Global.

http://www.polandvisa-ukraine.com/

В критичний момент, коли дуже треба, коли я вже мав запрошення на руках, починається ажіотаж з польськими візами. Може він і раніше почався, я просто не знав про це. Чисто випадково, взнав від інших про те, що треба на якомусь сайті реєструватись, оплачувати попередньо, надавати номер квитанції. Все люди розказали. І сайт-система польського консульства згенерувала таки дату мені, але аж Червень-03 і то на Ужгород, бо на Івано-Франківськ вже не було вільних дат. Я змирився, з тим що треба чекати, і вдався в подорож по архівах Львова.

Якось на вихідних сайт генерував доступні дати, але в мене не було тоді квитанції. Але виявилось що то був глюк в системі. Так до слова, є певні люди, які за певні гроші роблять певні махінації з тим сайтом, і можна отримати іншу дату. Я таким займатись не насмілився, тому тільки своїми силами.

Реакція нового роботодавця.

Погодились почекати, поки я не отримаю візу. Та крім того:

  • Я мав запрошення на роботу на руках, і вже знав, що мене чекає. А потім дивним чином, отримую лист від компанії працедавця з детальними кроками (теорія і частково практика) як подавати доки на візу, так би мовити “назад в перший клас”. Я їм пишу, що вже в курсі, мол я з ким треба з тим контактував вже своїми силами. Відповідь мене приголомшила, – “Напевно в системі відбувся збій, і вам вислали інформацію запізно”.
  • Накатав їм листа, детально, що в мене є, що я зрозумів, на що чекаю, і тд тп.
  • Вони ситуацію зрозуміли, і запропонували оформити чуть інше запрошення на роботу, на базі туристичної візи (zezwolenie). Виявляється таке теж можливо. Робиться воно на протязі місяця. Воно до речі ще в процесі, але на разі мені то вже і не треба, бо …

Консульство (Львів).

http://lwow.msz.gov.pl/uk/

Будучи в Львові, я взнав від хороших людей, що можна написати листа консулу на емейл wiza.lwow AT msz.gov.pl, і вказати копії документів, додаткових листів, і таким чином спробувати отримати дозвіл на перенесення дати. Потім я на сайті консульства побачив, що вони самі пишуть

visa_lwow

З метою полегшення контакту домовляйтеся, будь ласка, на прийом попередньо за допомогою електронної пошти.

То я і написав. Написав лист в Пн вечором 6го, якраз вихідний був в них, щоб на Вівторок рано вони мали дані від мене. Але вже в четвер 9го квітня, я не міг витерпіти, що так довго не відписують і рано на 8му пішов до консула. А там виявив цікаві речі:

  • Люди по 2-3 доби/ночі стоять під консульством, щоб отримати дозвіл на оформлення візи.
  • Що безвихідної ситуації не буває, і таки дійсно треба стукати у всі можливі двері, комусь таки то набридне і тобі відкриють.
  • Люди рано приходять одні, стають в чергу, а потім місце в черзі продають іншим людям, так би мовити “мамам, сестрам, братам” і йдуть собі.
  • Консульство Польщі якось геть по-звірському приймає людей. За 7 годин пройшли тільки ~25 людей. Але в консульстві там завжди якісь різні люди були, невідомо звідки.
  • Виявилось, що не все так просто, і багато чого я не знаю.
  • Страховку таки треба купляти нову, бо в консульстві коли приймають документи, то вимагають специфічну копію чеку про купівлю страховки.

Не попавши до консула, я вернувся в хостел, з думкою, що завтра вже в 4 ранку прийду під консульство, щоб чергу зайняти і буду чекати. Бланк анкети вже новий маю, тільки фотку переклеїти. Аж тут за годину десь, приходить лист від консула, мол так і так, дозволена вам на 16-квітня здавати документи на візу. Я такий оглянувся чи нема десь відеокамер, подумав, чи не слідкували за мною від консульства, чи не спостерігали ще там. Але потім відкинув всю цю езотерику, і просто усвідомив, що прийшов момент їм відписати на мій лист 🙂

consul_answer

Моє здивування полягало в тому, що Я НЕ ЗНАВ, що так можна, так банально просто але можна. Компанія, яка вже не перший раз бере людей на роботу, з оформленням візи, МЕНЕ НЕ ПОВІДОМИЛА. Такі важливі речі. Але я написав детального листа в компанію, і надіюсь їм це згодиться. Вони подякували за детальний аналіз помилок, і запевнили що візьмуть до уваги.

Та й я теж, міг би то про-шуршати швидше. Звичайно й доля моєї вини також є.

Візовий центр (Івано-Франківськ).

В Івано-Франківську прийшов рано, десь в 8 вже був. Виявилось що в людей якось ще й година коли приходити десь записана. Всі чекали, там 2 черги на подачу документів (8:30 і 9:00) і одна на прийом паспортів/віз.

Прийшов я до дівчат, які давали 🙂 номерки на подачу документів, а вони кажуть, – “Вас в списку нема”. Я дав зрозуміти що в мене перенесена дата, вони ще раз глянули, мене не найшли. Я їм показав листа від консула, з впевненістю, що консульство дурниці не пише. Одна із дівчат взяла копію того листа, пішли в якусь кабінку. Я там почекав трохи, вертається дівчина, каже, – “Вас таки нема, ми з інших міст не обслуговуємо”. Напевно побачила, що попередньо, я реєструвався на Ужгород. Ну я тоді кажу, – “Ну а це що від консула жарт?” Вона знову пішла в кабінку, вернулась, каже, що найшла мене. Видала мені номерок я собі пішов чекати.

Так що, не було б копії листа, навряд чи би мене слухали, відмахнулись би, та й гуляй собі.

Вже в процесі подання документів, мене інша дівчина питає, – “Звідки ви цю анкету взяли?”, а я в секунди перед тим як відповісти згадав, що я перепитував представників роботодавця, чи анкета актуальна, чи добре що вона електронна, і всяке таке. Кажу їй, – “Ну та мені прислали, я заповнив, а що таке?” І вона мені каже тут пункт 26 не правильний, це стара анкета.

Ну я з відсутністю будь якого бажання, але пішов АБСОЛЮТНО ВСЕ заповняти в ручну, і тільки тому, що заголовок в анкеті був не вірний.

НУ ОТ СКАЖІТЬ, після такої втрати часу та нервів, як мені не писати лист-відгук про якість компанії працедавця в питаннях оформлення візи для працівників. Я так не можу. Написав. Відписали, що взяли до уваги. Ось один із 9 пунктів того мого листа, про старий бланк анкети.

blank_old_new

скріншот листа до представників працедавця – один із 9 пунктів feedback-у 🙂

А ну і без бюрократії не обійшлось 🙂 Більше звичайно ви можете прочитати в моєму попередньому пості “Бюрократія чи щось інше?“. Виявляється, що людина, яка мені робила копію паспортів в Львові, запевнила що знає, які сторінки треба копіювати. Я ж то понадіявся, а треба було ще копію сторінки українського паспорту, де вказано номер присвоєного закордонного паспорту. Задумайтесь тільки в парадоксі ситуації: Закордонний паспорт, важливий повноцінний документ, а їм ще треба копію сторінки в іншому паспорті про цей паспорт. Бюрократія 80-го рівня.

Після подачі документів, мені повідомили, що мені прийде смс-ка про рішення, на базі якої мене пропустять у візовому центрі для отримання паспорту.

visa-sms

Ось і все, прийшов, забрав візу, і пішов собі.

page_15

Враховуючи,що в мене це все тягнеться від березня, то додам ще нотку цинізму. Бачив знайомого, коли забирав візу (24-Кві), а він каже, що знайомі побачив вільні дати і сказали йому, він тут і забронював швидко на подання документів. От так от, комусь то швидко дається, а комусь треба крізь терни до зірок.

Висловлюю подяку таким людям: Taras Buga, Yuriy Chulovsky, Lena Petsenchuk, Iwan Matijishyn, Ivan Chyr, Marta Zdanevych, та іншим люди, з якими я спілкувався в довготривалій черзі до консула.

Ресурси, які раджу прочитати все таки, бо може десь щось важливе я пропустив, можливо не в тому ракурсі подав:

