Про те, як я тупо розлив пиво на Apple Fucking MacBook Pro 15, що з ним сталось, що сталось зі мною і що буде далі.

 

ride9

 

 

Цей пост я назвав саме так, щоб зменшити кількість матюків в тексті. Адже, вони вважайте є після кожного слова. Надіюсь гірших подій року на дану номінацію не буде. До речі, як показує життя – це вже друга стаття в стилі/рубриці “What The Fuck?”. Першу я теж про “Яблучні пригоди” писав.

Отож, почалось все з наївної покупки пива, в магазині на території аббацтва Бенедиктинів в Тиницю біля Кракова. Будучи в місці де повязані з виготовленням пива, та і взагалі беручи до уваги як смакує темне пиво від монахів, “я купився” – і купив бутилочку пива.

benedyktynski_piwo

Так як я не футбольний фанат то пиво мені аж ніякої ролі не приносить в цьому сенсі, тому я вирішив вечором додивитись наступний сезон серіалу “Park and Recreation” в компанії Szafarza. “Нічого не пророкувало біди”. Як завжди ноутбук далеко від мене, я далеко від нього, відстань між пивом і ноутбуком було приблизно 2 метри. Пиво дійсно добре, і це я кажу як не фанат пива. Добре, бо з медом, солодке, темне, від нього моя фізія не кривилась, як від більшості пива, особливо світлого. Зафоткав етикетку, дивився серіал, думав собі потім кину в інстаграм, напишу, – “ось яке класне пиво”.

Пиво вже дало ефект, епізод завершувався, і я вже хотів переключити на інший. І так як я був на ліжку, то щоб не розлити пиво на ліжку, де основа не стабільна, я ставив бокал з пивом на столик. Столик відносно вузький – журнальний, там помістився ноут, і ще місце на один ноут такий є. Ну і ніби поставив бокал, але рука, тягнувшись до клавіатури, зачепила бокал, і більшість пива вилилась на праву частину ноутбука. Там де кнопка включення, де була SD карта вставлена, де USB і HDMI порти. Боже, як блискавкою б мене вдарило. Точніше я знаю як б’є 220 вольт стандартних і 12 кВольт низько-струменевого стандарту з кінескопа – ну то тепер це було ще гірше.

Я швидко перевернув комп, щоб пиво стекло з клави. Якось в напівзігнутому стані, виключив його. І поставив сушитись на якийсь час. Але потім задумав, почистити його від пива, бо ж блін з медом, солодом, то як засохне то не відмити. Ну то поки я чистив, то пару раз комп включався, і я його виключав (що я думаю таки було погано – треба було таки лишити його в абсолютному спокої). Нарешті вичистив його, і залишив. За пару годин, він вже не вмикався…

Рано відніс в сервісний центр. Сказали, що таке часто буває в людей 🙂 80зл за чистку, якщо все ок. Але швидше за все клаву треба міняти. Майже так і сталось. Спочатку, майстер сказав, що чіпсет який відповідає за всі порти (периферію I/O), дуже грівся, тож він його був змушений змінити. 350 зл. десь тут, в цьому районі, біля портів:

macbook_pro_retina_teardown_035

Бо саме в цю частину найбільше пива пішло. Решту пива пішло в проміжок між краном і корпусом.

Власне в чому там проблема з клавою – вона вмонтована якось так, що приклеєна до корпусу. Так мені пояснювали. Що, навіть якщо і витратити ~2000 зл. і купити ту клаву, то вмонтувати замість старої буде складно. І не факт, що вона там міцно буде триматись. Хоча бачу, окремо клава виглядає так (це якщо б на майбутнє таки прийшлось замовляти – ну і мало ймовірно знайдеться з укр розкладкою – ну то малі проблеми):

IMG_2929

Прийшов забирати комп, включаю – не включається. Майстер здивовано каже “Вчора включався” 🙂 Знаючи такі випадки з власного майстерницького життя в 2004-2007 роки (ремонтував лампові телевізори, німецькі тв, Електрони, магнітофони різного гатунку, муз. центри, ну і компютери звичайно), то розумію – залишив йому ще на пару днів. Власне майстер при мені коротив масу на 5 пін шлейфу, і таким чином подав імпульс, що запускало живлення на комп. – включав комп замиканням пінцетом 🙂

macbook_pro_15_2014_keyboard_ribbon_cable

Це ліва сторона, та яка не пошкоджена пивом. Але тут було найближче до шлейфа від клавіатури, до якого майстер припаяв два проводки, і вивів на зовні. Тепер щоб вмикнути макбук, буду тицяти світч/клік в цій синій обгортці.

macbook_power_switch

За такий хардкорний тюнінг додатково 100 зл.

 

Ну але вже, добре й так як є (витратив 450 зл і купу нервів). Могло бути набагато гірше.

Ось чувак, розказує як він вилив пиво, то йому взагалі повезло – нічого не сталось.

Плюси:

  • Я хоча можу вкл. комп.
  • Він ще таки живий. Дані не втратились.

Мінуси:

  • Комп може включитись тепер навіть якщо закритий екран/кришка 🙂
  • Настирливо клавіатура пахне пивом 🙂
  • Клавіші навігації, Ентер, Делете працюють тепер туговато, важко, сухо – дискомфорт кароч.
  • Роз’єм для навушників не дуже попадає на отвір в корпусі. Майстер напевно не дотиснув чи перетиснув щось там. ну або таки ті два провідки там якраз 2 міліметра забрали, і то “вилізло боком”.
  • “Макбук уже не тот”. Defloration done.

Висновки:

  • Never, Ever drink beer … near laptop.
  • Я розумію, що ні пиво ні макбук не винні, а тільки я. Але так все склалось на купу – і макбук, який зроблений як одноразовий стакан, що не дуже піддається ремонту, і пиво, яке я дуже рідко п’ю, взяло мені проблеми зробило, і взагалі, shit has already happend.
  • Треба тепер думати, як сформувати своє життя, щоб такого більше не трапилось. Треба купити чи придумати якісь водозахисні компютери. Можливо ДНК компютери будуть спасінням.
  • Можливо мені чимось зайнятись треба, що не вимагає компютера, або забирає час в такій мірі, щоб компютер порохами припадав.

Питання:

  • Можливо мені в монахи піти? Можливо то був знак? Я й атк в соціальному житті не надолужую, успіхів мало. Так хоть пиво постійно буде власного виробництва.
  • Цікаво, а як програміст буде себе почувати, якщо клавіатури будуть великими тач скрінами? Або ще гірше – голограмними екранами? Чи буде це відчуття натиску на клавіатуру, і задоволення, що ти таки щось на тайпав, а не татачав 🙂
  • Чи здатні будуть ДНК компютери набрати швидкість обчислення в наступні хоча б 50 років?
  • Чи можливо, щоб була анти-пивна програма? Ну як ото антивірусна програма?

PS.

  • Коли писав статтю, і шукав інформацію про аббацтво Бенедиктинів, то на момент коли Firefox пробував загрузити сайт, все страшно повисло, якийсь скрипт виваливсь з того сайту, хз, якийсь явно монаший знак. Так що мусів зрубати процес Файрфокса. Добре що автосейв зберіг мені драфт.
  • До речі майстер з України, але працює в Кракові в майстерні Галілео (Koszalińska 1), чисто випадково попав.

 

Resources:

